Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Förkyld och frusen.

Av Emma - 17 december 2009 17:58

Vintern har kommit med full kraft.


Den här veckan har varit seg på alla sätt och vis. Redan i måndags fick jag ont i halsen som nu ändrat form och övergått i hosta och astma. Jag är inte bra på att vara förkyld. Jag blir rastlös och grinig, något som enklast botas med lite löpning, men man ska ju undvika att träna med infektion i kroppen så jag låter bli för det blir aldrig bra när jag får för mig att träna bort en förkylning.... Ja, det har hänt att det känts som en bra idé...


Ute har det blivit vinter och längtan efter löpskorna blev svår i början av veckan när det föll stora flingor från skyn - det är så härligt att springa i nysnö! Igår och idag har det inte varit lika frestande då det blåst kuling och snön rör sig mer horisontellt än vertikalt. Kallt är det dessutom och varje morgon fylls med spänning då man ska ta sig upp till stora vägen utan att köra fast i snön.


Hundarna har varit på dagis tre dagar i rad och är helt slut. Zacke ser riktigt groggy ut om kvällarna och på morgnarna tar han en snabb tur tillbaka till sängvärmen innan det är dags för avfärd. Imorse hade han extra jobbigt då "någon"(läs vinden) gick bakom och lyfte på hans svans hela tiden - jättesvårt att rasta sig när man hela tiden måste sätta sig ner och kika bakom rumpan. Han är söt den gamle!

Zingo blir mest hungrig av dagis. Trött också men det visar sig mest som rastlöshet ända tills det är godnatt för oss alla, då sovs det, och snarkas.


Nu ska jag ta mig igenom morgondagen och sen väntar en ledig helg utan något planerat. Det ska bli riktigt skönt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 25 januari 2010 06:51

Nu flyttar jag min blogg till www.2fotter8tassar.blogspot.com och även om den här sidan ligger kvar tillsvidare kommer den inte uppdateras. Välkomna till min nya blogg! ...

Av Emma - 22 januari 2010 16:55

Och övertids jobb... Jag tillbringar fredagkvällen på jobbet.... Roligare saker finns ju men det blir några extra kronor på nästa lön då det här är ett övertidspass. Idag har jag tillbringat hela förmiddagen i frisörstolen och nu sitter jag...

Av Emma - 19 januari 2010 13:23

Ännu en runda i mycket snö... 7km lättdistans stod på programmet och för att få lite variation, och utnyttja möjligheten att träna på arbetstid, åkte jag till Hackefors för att avverka dem. Det brukar alltid vara en massa folk ute och gå i de mo...

Av Emma - 18 januari 2010 15:39

...men ute bara snöar det...   Det var längesen jag skrev något... Jag hade lite dåligt med inspiration förra veckan, men det blev en hel del gjort trots det   . Två korta löprundor avverkades helt enligt träningsprogrammet, hundarna fick lite ...

Av Emma - 11 januari 2010 14:13

Bilder.   Idag tog vi oss an lössnön och pulsade runt kalhygget. Som tur var hade älgar och rådjur trampat upp riktigt bra stigar så det blev inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli. Kameran var med men det är ju svårt att fota mörka hundar...

Ovido - Quiz & Flashcards