Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Snöig runda.

Av Emma - 7 januari 2010 16:18

Inte ens broddarna bet...


Idag stod det fartlek på programmet. Det var fortfarande kallt men inte så farligt som sist och idag byltade jag på mig ordentligt med kläder. Det snöade ordentligt i natt och pga all snö kunde jag inte springa någon av mina vanliga rundor utan sprang lite fram och tillbaka längs de plogade vägarna här i närheten. Underlaget lämnade en hel del att önska, trots broddarna kändes det ibland som om jag sprang på stället i halkan, och fartleken blev därefter... Det var svårt att trycka ifrån och öka farten men jag kämpade på efter bästa förmåga. Idag blev det 1 min ökat tempo, 1 min lugnt och sen 2min/2min, 3min/3min, 4min/4min för att sen gå nedåt igen.

Benen kändes tunga och sega så det var inget höjdar pass, men det blev gjort i alla fall. 8,7 km på ca 51 min blev facit.


Det blev ingen träning för doggarna idag men vi körde lite lydnad igår. Började utomhus med fotgående och några ställande men det var så kallt att vi fick gå in.

Inne blev det förflyttningar och vändningar. Helt om halt börjar bli riktigt bra nu med Zingo. Zacke är mest förvirrad och förstår inte vitsen med att flytta runt på stället, men han försöker :).

Ordentliga promenader har det blivit hela veckan. Daniel agerar slavdrivare och jagar ut oss en timme varje eftermiddag oavsett temperatur så vi börjar bli riktigt härdade nu, men lite mer humana temperaturer vore inte helt fel.

 
 
Nina

Nina

8 januari 2010 00:12

Halloj!
Om mittt schema tillåter följer jag gärna med upp på kursen hos Gunilla. Ev har jag ju barnbarn där då.
Ledig något nästa vecka? Fika o ev träning? Behöver sova mån fm men är sen ledig till fre kväll.

http://retrieverpojkarna.gundogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 25 januari 2010 06:51

Nu flyttar jag min blogg till www.2fotter8tassar.blogspot.com och även om den här sidan ligger kvar tillsvidare kommer den inte uppdateras. Välkomna till min nya blogg! ...

Av Emma - 22 januari 2010 16:55

Och övertids jobb... Jag tillbringar fredagkvällen på jobbet.... Roligare saker finns ju men det blir några extra kronor på nästa lön då det här är ett övertidspass. Idag har jag tillbringat hela förmiddagen i frisörstolen och nu sitter jag...

Av Emma - 19 januari 2010 13:23

Ännu en runda i mycket snö... 7km lättdistans stod på programmet och för att få lite variation, och utnyttja möjligheten att träna på arbetstid, åkte jag till Hackefors för att avverka dem. Det brukar alltid vara en massa folk ute och gå i de mo...

Av Emma - 18 januari 2010 15:39

...men ute bara snöar det...   Det var längesen jag skrev något... Jag hade lite dåligt med inspiration förra veckan, men det blev en hel del gjort trots det   . Två korta löprundor avverkades helt enligt träningsprogrammet, hundarna fick lite ...

Av Emma - 11 januari 2010 14:13

Bilder.   Idag tog vi oss an lössnön och pulsade runt kalhygget. Som tur var hade älgar och rådjur trampat upp riktigt bra stigar så det blev inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli. Kameran var med men det är ju svårt att fota mörka hundar...

Ovido - Quiz & Flashcards