Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Vardag igen.

Av Emma - 4 januari 2010 07:21

Men bara 4 veckor till nästa ledighet...


Så var semestern slut för denna gång och som vanligt känns den alldelens för kort... Vi har haft härliga dagar uppe i Hornberga och jag har kunnat åka en hel massa skidor  ! Jag avslutade med 10 lugna kilometer i lördags och tackade kroppen för gott samarbete. Det sliter oundvikligen en hel del att träna så många dar i rad, och dessutom i flera minusgrader, så det var rätt skönt att tillbringa gårdagen i bilen.

Hundarna trivs också bra i Hornberga. Det har blivit långa, kalla promenader med spännade "proviant"(delikatessen frusen älgskit) under snön. Inomhus har vi hunnit med lite träning med klickern och Zingo imponerade med riktigt snygga skiften mellan ligg och stå. Zacke tyckte nog jag var lite trist som använde knäckebröd som träningsgodis och ansträngde sig inte nämnvärt... Båda två sov som stockar i bilen på väg hem igår och verkade nöjda med att återvända hem. Nu är jag riktigt sugen på att ta tag i träningen på allvar igen, och jag tror Zingo håller med mig!


Semester är också tid för eftertanke och många tankar har snurrat i huvudet medan jag stakade på i skidspåren. Jag har fattat en del (kanske) lite tråkiga beslut men det kommer att gynna mig i det långa loppet, då det gör att jag flyttar upp mig själv lite högre upp på prioritetsordningen. Exakt vad berättar jag kanske lite längre fram...

Jag har också ägnat en del tid åt att sätta upp lite mål för 2010 och de kommer i ett separat inlägg men jag kan avslöja att de involverar ett maraton och en massa hundträning.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 25 januari 2010 06:51

Nu flyttar jag min blogg till www.2fotter8tassar.blogspot.com och även om den här sidan ligger kvar tillsvidare kommer den inte uppdateras. Välkomna till min nya blogg! ...

Av Emma - 22 januari 2010 16:55

Och övertids jobb... Jag tillbringar fredagkvällen på jobbet.... Roligare saker finns ju men det blir några extra kronor på nästa lön då det här är ett övertidspass. Idag har jag tillbringat hela förmiddagen i frisörstolen och nu sitter jag...

Av Emma - 19 januari 2010 13:23

Ännu en runda i mycket snö... 7km lättdistans stod på programmet och för att få lite variation, och utnyttja möjligheten att träna på arbetstid, åkte jag till Hackefors för att avverka dem. Det brukar alltid vara en massa folk ute och gå i de mo...

Av Emma - 18 januari 2010 15:39

...men ute bara snöar det...   Det var längesen jag skrev något... Jag hade lite dåligt med inspiration förra veckan, men det blev en hel del gjort trots det   . Två korta löprundor avverkades helt enligt träningsprogrammet, hundarna fick lite ...

Av Emma - 11 januari 2010 14:13

Bilder.   Idag tog vi oss an lössnön och pulsade runt kalhygget. Som tur var hade älgar och rådjur trampat upp riktigt bra stigar så det blev inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli. Kameran var med men det är ju svårt att fota mörka hundar...

Ovido - Quiz & Flashcards