Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Ja, se det snöar.

Av Emma - 19 januari 2010 13:23

Ännu en runda i mycket snö...


7km lättdistans stod på programmet och för att få lite variation, och utnyttja möjligheten att träna på arbetstid, åkte jag till Hackefors för att avverka dem. Det brukar alltid vara en massa folk ute och gå i de motionsspåren så jag förväntade mig lite tilltrampade spår att springa i, men ack vad jag bedrog mig... Det var ca 1 dm nysnö och löst även under det så jag fick en känsla av att stå still och springa på stället... Lättdistans - ja, tempomässigt, det gick inte att skjuta ifrån och få någon fart framåt, men nej om man tittade på pulsen och benmusklerna som snabbt blev trötta.

Jag vill egentligen inte klaga på snön, för det är ju mysigt med allt vitt och hundarna är rena och jag behöver inte skura golven stup i kvarten, men när det kommer till löpningen börjar jag ledsna. Jag får försöka fokusera på vilka jättemuskler jag bygger i benen och vad fort jag kommer springa när väl blir barmark   .


Längs hela 5 km slingan har skidklubben dragit upp ett skidspår och det har inte hänt under de 5 åren jag sprungit där, tyvärr såg jag sen att de vill att man köper säsongskort för att använda spåret samt att det var avstängt för allmänheten... Jag sprang olvandes med andra ord. Jag hoppas att jag såg fel för det verkar ju märkligt att stänga av ett helt spårsystem bara för att man dragit upp skidspår, nog måste det väl gå att samsas... Och allmänheten - hör jag dit trots att jag är medlem i Linköpings skidklubb... Hittade inte heller någon information om det på hemsidan men jag får väl undvika att springa där tills det töar.

Sen tycker jag att de vill ha oskäligt mycket betalt för att man ska få använda skidspåren - 300 kr för en säsong om du är medlem. Inte mycket i kronor men om man ser till vad man får, en 2km slinga med konstsnö + ev en 5 km slinga om det finns tillräckligt med natursnö. Visst, det kostar att underhålla spåren och producera konstsnö men jämfört med Orsa Grönklitt som tar 360kr/säsong ( för icke-medlem) och erbjuder flera mil skidspår känns det lite saftigt. Jag har ingenting emot att betala för att åka på preparerade spår men här blev skillnaden så tydlig.

Ja,ja i år blir det ju inget Öppet spår så jag slipper betala och får hitta något annat motionsspår att springa på så länge.

 
 
Nina

Nina

20 januari 2010 19:45

För min del gör det inget om det blir en massa grus på golven. Jag vill ha barmark, NU!
Vad gör du på lör, sen eftermiddag-tidig kväll? Fika?

http://retrieverpojkarna.gundogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 25 januari 2010 06:51

Nu flyttar jag min blogg till www.2fotter8tassar.blogspot.com och även om den här sidan ligger kvar tillsvidare kommer den inte uppdateras. Välkomna till min nya blogg! ...

Av Emma - 22 januari 2010 16:55

Och övertids jobb... Jag tillbringar fredagkvällen på jobbet.... Roligare saker finns ju men det blir några extra kronor på nästa lön då det här är ett övertidspass. Idag har jag tillbringat hela förmiddagen i frisörstolen och nu sitter jag...

Av Emma - 18 januari 2010 15:39

...men ute bara snöar det...   Det var längesen jag skrev något... Jag hade lite dåligt med inspiration förra veckan, men det blev en hel del gjort trots det   . Två korta löprundor avverkades helt enligt träningsprogrammet, hundarna fick lite ...

Av Emma - 11 januari 2010 14:13

Bilder.   Idag tog vi oss an lössnön och pulsade runt kalhygget. Som tur var hade älgar och rådjur trampat upp riktigt bra stigar så det blev inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli. Kameran var med men det är ju svårt att fota mörka hundar...

Av Emma - 10 januari 2010 18:19

På allvar.   Igår klättrade hundarna på väggarna här hemma och då bestämde jag att träningsvilan definitivt är över för den här gången. Ute visade termometern dryga 20 minus grader så det var bara att göra plats inne för lite lydnadsträning. Ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards