Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Emma - 5 januari 2010 17:58

Och ett löfte.


Så var det dags att avslöja våra mål för det nya året.


Mitt stora träningsmål är ju Stockholm maraton den 5 juni, det har nog varit svårt att missa...

För att nå dit och göra en bra insats ska jag följa träningsprogrammet med tre träningstillfällen per vecka och även lägga till ett extra pass de veckor det finns utrymme för det.

Att bli en bra löpare kräver även viss styrka och mitt mål är att köra ett kort  löpinriktat styrkepass i anslutning till 2 löppass/vecka.

Den 22 maj springer jag Göteborgs Varvet och då är målet att komma i mål på en tid under 2 timmar.


För årets resterande 6 månader har jag ännu inte satt några specifika mål men jag vill fortsätta att utvecklas som löpare och bli både starkare och snabbare.


Jag har även några mål för hundarnas träning.

Zingo och jag har som mål att ta ett 1:a pris i Lkl 1, att starta på viltspårsprov och att genomföra ett jaktprov utan att han knallar bort oss redan på de första skotten.

Zacke ska först och främst hållas i bra kondition och tränas på hemmaplan men någon start på viltspårsprov vill jag även få till.


Sen har jag gett mig själv ett löfte för det kommande året och det är att ge mig själv de bästa förutsättningarna för att lyckas med det jag företar mig.

Ibland får jag känslan av att bättre förberedelser skulle ha gett ett bättre resultat och den känslan ska jag inte ha i år.


Träningsåret började på allvar idag med det första passet enligt mara-programmet. Det blev 6,7 km i stundtals djup snö och 15 minusgrader. Som tur var sken solen och det kändes inte alls så farligt kallt, men låren var som isbitar när jag kom tillbaka eftersom mameluckerna låg kvar i garderoben...

Väl inomhus avslutade jag med lite styrka för överkropp och ben.


Som avslutning får ni en bild från ett kallt och blåsigt Grönklitt;


     

Det är min mor och syster som kämpar på i skidspåren och trotsar kylan. Väl inlindade är de i alla fall :).

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards