Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Emma - 22 januari 2010 16:55

Och övertids jobb...


Jag tillbringar fredagkvällen på jobbet.... Roligare saker finns ju men det blir några extra kronor på nästa lön då det här är ett övertidspass.


Idag har jag tillbringat hela förmiddagen i frisörstolen och nu sitter jag här så det har inte blivit mycket annat gjort, bortsett från två hundpromenader.


Igår däremot tog jag med mig hundarna på en löprunda och det var uppskattat! Zacke tyckte det var hur kul som helst att springa och jag fick bromsa honom för att hinna med. Enligt programmet skulle jag köra 7 km med fartlek och koordinationslopp men halsen kändes inte helt bra när jag vaknade så jag ville inte pressa kroppen riktigt så mycket. Först tänkte jag vila helt och hållet men med bara några få minusgrader och en svag sol kunde jag inte motstå en liten runda. Nu blev det, trots allt, någon sorts fartlek då det blev tempoökning och kisstopp om vartannat men kroppen kändes pigg och halsen blev ju inte sämre (vet jag nu i efterhand...). För ovanlighetensskull hade jag riktigt bra grepp under skorna och det var härligt att kunna trycka på och få lite fart, det var ju ett tag sen. Totalt 6km fick vi ihop på ca 35 min, lite mindre än de planerade 7km.


  Räddningen i vinter - broddar!


Hundarna verkade också mycket nöjda med joggingrundan och somnade gott efteråt. De invigde även sina nya, fina halsband som jag beställt från Minx design.


                     


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards